Jak znaleźć dobrego mechanika.

Ocena o mechaniku ważniejsza od jego certyfikatu!<br><br>Zawierzamy tym mechanikom, których sami wypróbujemy albo których polecą nam znajomi.<br><br>Staje się oczywistym co więcej, że chętniej przesiejemy warsztat zalecany niż poświadczany.<br><br>Z zaufaniem do mechaników trafia się różnie. Krajowi kierowcy są na to uwierzenie skazani, ponieważ jak wiadomo – spora część z nas jeździ automobilami używanymi, często wielowiekowymi, które… ot tak się psują. Też spora część z nas nie wie, co tak naprawdę „pod miną piszczy”. Mamy przeciwnie zaś duży wybór. Wedle Kierowniczej Ewidencji i Nowin o Działalności Oszczędnej samych małych zakładów mechaniki samochodowej jest dziś w Polsce 191 tysięcy.<br><br>– Dlatego zadecydowaliśmy wypróbować, czym Polacy kierują się przy wyborze mechanika – powiada Marcin, którego zamysłem jest zwiększenie uwierzenia klientów i popieranie dobrych praktyk spółek w Polsce. Wyniki sondażu okazały się nadzwyczaj przyciągające.<br>Wystrzałowy mechanik to zaufana osoba<br><br>W sondażu zadane zostały dwa wypytywania tyczące się decyzji o wyborze mechanika samochodowego. W pierwszym z nich: „Co jest dla ciebie najdonioślejsze przy wyborze mechanika samochodowego?”, aż 91 odsetków ankietowanych wyselekcjonowało reakcję „zaufanie – oceny i polecenia”. Co atrakcyjne, odpowiedź ta dobitnie odskoczyła zarówno kryterium marki, czyli precedens, że dany serwis jest uwierzytelniany (na tę możliwość zagłosowało jedynie 6 proc. ankietowanych), tudzież kryterium lokalizacji (3 proc. głosujących).<br><br>– Staje się oczywistym wobec tego, że po prawdzie nie poszukujemy zakładów, które są najbliżej naszego lokalu czy których jakość ręczą zewnętrzne certyfikaty, natomiast takich, które cieszą się przednią oceną i zostały sprawdzone poprzez innych – powiada Marcin.<br><br>Potwierdzają to też skutki drugiej części sondażu, w której ponad połowa ankietowanych nadała, że wybierając dany zakład, na początku monitoruje, co uważają o materie internauci i znajomi (66 proc.), ewentualnie wypróbowuje go osobiście (30 proc.).<br><br>Michał dodaje, iż szczególnie dla małych i zwykłych zakładów usługowych odmowne cenzurki mogą być standardowo szpikulcem do trumny. Dowód ten nierzadko użytkuje konkurencja, która np.. umieszcza w Internecie sztuczne przeczące cenzurki.<br>Rzetelność i uczciwość mechanika – to się opłaca!<br><br>Właściciele marek zajmujących się renowacją samochodów dobrze przekazują sobie ideę z tego, że poparcia są najodpowiedniejszą reklamą. Zdaniem Tomasza, posiadacza serwisu Mecha z Ząbkowic, można je zdobyć jedynie w jeden sposób – rozpatrując klienta grzecznie.<br>– Należy modernizować tak, jakby się to czyniło dla samego siebie, a więc solidnie i uczciwie – mówi Tomasz. – Wcale np. nie inspirujemy delikwentów na wymianę części, które nie są przy tym wykorzystane, ale sumiennie sygnalizujemy, jak wiele do tego kilometrów może z nimi przejechać, zanim należy będzie je wymienić – dołącza wielmoża Tomasz.

Leave a comment